Ayuntamiento de Barcelona
Auxiliar Administrativo / Auxiliar d’Administració General
T'agradaria optar per una plaça per treballar a l'Ajuntament de Barcelona com a Auxiliar Administratiu?
Quines funcions realitzen els auxiliars administratius?
Realitzen les funcions comunes a l'exercici de l'activitat administrativa, especialment aquelles de caràcter mecanogràfic, de càlcul senzill, arxiu, registre i similars. En concret d'elles mereixen ser destacades aquelles referides a la tramitació d'expedients (despesa, contractes, personal, certificats ...); atenció al ciutadà, bé sigui presencial o telefònica; les de gestió d'arxius i documentació; gravació i manteniment de bases de dades, així com funcions de suport a la resta de membres de les unitats administratives en què prestin servei.
Quins avantatges té aquesta oposició?
- Plaça fixa.
- Salari a partir de 1.400 euros mensuals.
- 15 pagues a l'any.
- Augments de sou per antiguitat (5% amb cada trienni).
- Possibilitat de promoció interna.
- Possibilitat d'excedències.
Estado de la oposición
Documentos de interés add clear
Detalles de la convocatoria add clear
- 197 plazas Oferta de Empleo 2021
- 82 plazas Oferta Empleo 2021 Estabilización
Documentos de interés add clear
Plazas
Turno
Nivel de estudio
- Graduado en secundaria o escolar
Plazos
Hasta 26 abril 2021
Proceso selectivo
Ámbito geográfico
Bases de la convocatoria
Detalles de la convocatoria add clear
En el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona d’ 17 març 2021, es convoca la selecció pel procediment de concurs oposició lliure, de 320 places d’Auxiliar d’Administració General de l'Ajuntament de Barcelona. 299 places corresponen a torn lliure i 21 a torn de discapacitat.
Quins requisits has de complir?
- Tenir la nacionalitat espanyola o la d’altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/ores.
- Posseir la capacitat funcional per a l’exercici de les tasques.
- Haver complert els 16 anys d’edat i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa.
- Estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria, equivalent o superior.
- No ser funcionari/ària de carrera o contractat/ada laboral fix de l’Ajuntament de Barcelona en la mateixa categoria a la qual aspiren ingressar.
- No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no ha de trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu estat, en els mateixos termes, accedir a l’ocupació pública.
- Haver satisfet la taxa d’inscripció.
Taxa d’inscripció: 16,12 € si ho fan de forma telemàtica, o bé de 32,24 € si ho fan de forma no telemàtica.
Com és el procés selectiu i les proves?
El procés selectiu constarà de les tres fases següents:
1. Fase d'oposició.
2. Fase de concurs.
3. Fase de formació pràctica selectiva.
Fase d’oposició
-Primera prova. Prova de coneixements (obligatòria i eliminatòria).
Aquesta prova consistirà en donar resposta a un qüestionari d’un màxim de 100 preguntes tipus test, relacionades amb el contingut del temari de l’annex II A.
- Segona prova. Prova d’ofimàtica (obligatòria i eliminatoria).
Aquesta prova consistirà en donar resposta a un qüestionari d’un màxim de 100 preguntes tipus test, relacionades amb el contingut del temari de l’annex II B.
- Tercera prova. Coneixements de llengua catalana (obligatòria i eliminatòria).
Les persones aspirants han d’estar en possessió dels coneixements de nivell de suficiència de català C1 (antic C) o superior, de conformitat amb el que estableixen el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l’aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya.
La prova consta de dues parts:
- Primera part: S’avaluarà el domini de l’expressió escrita, mitjançant la redacció d’un text formal d’unes 180 paraules, i els coneixements de gramàtica i vocabulari, mitjançant exercicis d’ortografia, morfologia, sintaxi i lèxic, adequats al nivell suficiència.
- Segona part: S’avaluarà l'expressió oral, per mitjà de la lectura en veu alta d'un text i una conversa i/o exposició sobre temes generals d'actualitat.
La durada màxima d’aquest exercici serà de 90 minuts per a la primera part, i de 10 minuts per a la segona part.
- Quarta prova. Prova de coneixements de llengua castellana (obligatòria i eliminatòria).
La realització d’aquesta prova és de caràcter obligatori per a les persones que no disposin de la nacionalitat espanyola i no n’estiguin exemptes.
Restaran exemptes de la realització d’aquesta prova les persones aspirants que acreditin documentalment, en el termini i forma correctes, acomplir alguna de les condicions establertes a la base 4.6 de la convocatòria.
La prova es dividirà en dues parts que consistiran en la realització d’una redacció de 200 paraules com a mínim (primera part), i en el manteniment d’una conversa amb els assessors i/o assessores especialistes que designi el Tribunal Qualificador (segona part).
El temps per a la realització d’aquesta prova no serà superior a 45 minuts per a la primera part i de 15 minuts per a la segona.
Fase de concurs i fase de formació pràctica selectiva: consultar informació en el BOPB d’ 17/03/2021.
Documentos de interés add clear
Documentos de interés add clear
Alertas MAD
¿Quieres estar informado de todas las oposiciones que sean de tu interés?
