¿Qué incluye? | |
20 bateries de test (+850 preguntes) | Últimes novetats legislatives |
Tractats amb profunditat i rigor | Desenvolupat per a una preparació efectiva |
Descripción | add clear |
Manual de test per a l'adequada preparació del temari establert en les bases per a l'accés a la categoria d'Auxiliar d'Administració General (subgrup C2) de l'Ajuntament de Barcelona, segons la convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 9269, de 16 d'octubre de 2024.
Inclou qüestionaris de preguntes tipus test referides a tots els temes d'aquest temari per a l'òptima preparació de la prova de test de coneixements del temari. Tots ells li seran de gran utilitat per a l'autoavaluació, el control de l'aprenentatge dels conceptes que són objecte d'examen i per acostumar-se a la dinàmica habitual en aquesta classe de proves.
Índice | add clear |
Test n.º 1. La Constitució espanyola de 1978. Principis general. Drets i deures fonamentals dels espanyols. Garanties constitucionals. El Govern i l’Administració de l’Estat. El poder legislatiu. El poder judicial. Organització territorial de l’Estat (156 preguntas)
Test n.º 2. L’Estatut d’autonomia de Catalunya (86 preguntas)
Test n.º 3. L’organització municipal: el règim especial del municipi de Barcelona. L’organització política (Consell Municipal, les Comissions del Consell Municipal, Comissió de Govern, l’alcalde/essa, tinents d’alcalde, els/les regidors/es, la Junta de Portaveus) i l’organització executiva. La descentralització territorial: Els districtes. Organismes autònoms i entitats públiques empresarials. Societats mercantils i fundacions públiques. La Carta Municipal (63 preguntas)
Test n.º 4. L’estructura del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Els terminis administratius: regulació (35 preguntas)
Test n.º 5. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. Requisits dels actes administratius. L’eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. El silenci administratiu. Revisió d’ofici. Recursos administratius (47 preguntas)
Test n.º 6. Els tributs i taxes municipals. Concepte. Referència als principals tributs municipals (especialment impost sobre béns immobles, impost sobre activitats econòmiques, impost sobre vehicles de tracció mecànica, impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana) (55 preguntas)
Test n.º 7. Les formes d’activitat administrativa de les entitats locals. L’activitat de foment: especial referència a les subvencions. Les llicències i autoritzacions administratives: classes. La declaració responsable i la comunicación prèvia (25 preguntas)
Test n.º 8. El Pla d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes vigent de l’Ajuntament de Barcelona. Drets a les persones LGTBI (Article 3 i Disposició final setzena de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets a les persones LGTBI) (25 preguntas)
Test n.º 9. La protecció de dades de caràcter personal. El règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Drets, deures i garanties derivades del règim jurídic de la protecció de dades de caràcter personal. Dret d’accés als serveis públics i a la informació pública (55 preguntas)
Test n.º 10. El règim jurídic de la funció pública espanyola. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: l’Estatut bàsic de l’empleat públic (TREBEP). El personal al servei de les administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari (55 preguntas)
Test n.º 11. L’accés a l’ocupació pública. L’oferta pública d’ocupació. La selecció de personal: sistemes de selecció, requisits de participació i procediment selectiu. La selecció del personal interí. La promoció interna. Mobilitat i sistemes de provisió de llocs de treball. La carrera professional. Les situacions administratives (45 preguntas)
Test n.º 12. Recepció i registre de documents. Organització dels documents administratius. Arxivament de documents. Conservació i eliminació de documents: avaluació i tria. Gestió dels documents electrònics. Identificació, certificació digital i signatura electrònica (25 preguntas)
Test n.º 13. Documentació administrativa: estructura i criteris de redacció de la carta, el certificat, la citació, la diligència, la notificació i la sol·licitud. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu (35 preguntas)
Test n.º 14. L’atenció a la ciutadania a l’Ajuntament de Barcelona, els canals de comunicació: presencials, telefònics, en línia. El web de l’Ajuntament de Barcelona. La carta de serveis d’atenció a la ciutadania. La Seu electrònica i punt d’accés general electrònic. Oficina virtual de tràmits. Tràmits telemàtics (25 preguntas)
Test n.º 15. Barcelona ciutat de la cultura: museus i biblioteques. Les festes tradicionals de la ciutat (30 preguntas)
Test n.º 16. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d’aplicació i definicions. Política en matèria de prevenció de riscos per protegir la seguretat i la salut en el treball. Drets i obligacions. Consulta i participació del personal (30 preguntas)
Test n.º 17 i 18. Word Microsoft Office: Treball amb documents, millora i revisió. Formats de text i de pàgina . Notes, numeració i vinyetes. Tabulacions. Estils i temes. Revisió ortogràfics. Taules. Imatges. Elements gràfics. Formularis. Plantilles. Impressió de documents (35 preguntas)
Test n.º 19 i 20. Excel Microsoft Office. Creació i edició de fulls de càlcul. Aplicació de formats a les dades. Operacions amb full de càlcul. Introducció de dades. Aplicació formats i formats avançats. Funcions. Gràfics. Plantilles. Bases de dades. Taules dinàmiques. Protecció de dades. Impressió (35 preguntas)
150
Total plazas convocadas